Decydując się na współpracę z agencją pr musisz wiedzieć, że w naszej pracy wyceniamy czas naszych specjalistów. Czas poświęcony na realizacje działania, które wpisuje się w strategię Twojego biznesu. Ważne, że zawsze poświęcimy Ci tyle czasu na ile zasługujesz. A godziny spędzone na wieloetapowym projekcie zabudują Twój sukces i sporo przewagę konkurencyjną Twojej Firmy.
Czas „nie goni nas”
Wyceniając naszą pracę nad projektem zawsze staramy się w realny sposób oszacować ile czasu będziemy potrzebować na przygotowanie projektu oraz jak wiele osób będziemy musieli zaangażować w te pracę. Standardowo nad działaniem dla Klienta współdziała kilku ekspertów. Są to pr manager, researcher, copywriter i grafik. Dodatkowo do współpracy nad strategią wizerunku angażujemy również fotografa i filmowca.
Godzina pracy każdego ze specjalistów jest jasno określona. Przy użyciu prostego działania matematycznego – mnożenia jesteśmy w stanie obliczyć koszt pracy mniej lub bardziej skomplikowanego działania pr dla Klienta.
Wariant B po konsultacjach
Warto jednak podkreślić, że przy wycenie usługi pod uwagę bierzemy wykonanie projektu w pierwszym możliwym zaproponowanym przez agencję pr wariancie. Rzeczywistość potrafi nas jednak zaskoczyć i zazwyczaj na projekt nanosimy poprawki zasygnalizowane przez Klienta. Dodatkowe godziny pracy „bierzemy na siebie” i przedłużające się prace oraz konsulting nie są już dodatkowo doliczane do projektu. Koszty ustalamy na początku realizacji projektu. Istnieją oczywiście odstępstwa od reguły, ale tylko w szczególnych wypadkach czy sięgamy po rozwiązania z półki premium, zwiększamy rozmach, zasięg, znacząco modyfikujemy projekt przedsięwzięcia.
Koszty agencyjne
Do kosztu pracy godzinowej specjalistów doliczamy również koszty agencyjne. To środki niezbędne do funkcjonowania agencji i umożliwienia naszym specom warunków do pracy. Koszt wynajmu biura, aut, prąd, woda, nawet toner do drukarki. Koszty zgromadzenia kilkunastu ekspertów z branży pr na standardowej powierzchni biurowej nie są niskie. Nie łudźmy się te kwoty wliczane są przez każdego wytwórcę usług czy produktów. Zastanawiałeś się ile w cenie tabliczki czekolady jest kosztów producenta, zysku, reklamy prasowej i telewizyjnej, marketingu działań pr?
Bezcenna przewaga
Pr project oferuje możliwość uzyskania przewagi konkurencyjnej poprzez pracę szeregu specjalistów, nadzorowane przez pr managera, który czuwa nad jakością i spójnością wizerunku. Cały sztab osób dba o sukces marki i jej powodzenie w starciu z konkurencją. Jeśli koszty po złożeniu ofert przez agencję wydają Ci się zbyt wysokie warto zastanowić się ile czasu i środków musiałbyś poświecić, aby zapewnić swojemu biznesowi zespół pracowników gotowych profesjonalnie budować wizerunek Twojej marki.