blog o komunikowaniu
27 sierpnia 2020
Ile kosztują usługi agencji pr?

Wycena usług agencji pr to po prostu równanie matematyczne. Pod uwagę trzeba wziąć wiele części składowych, o których zazwyczaj nie pamiętamy. Ostateczna wycena poszczególnych działań jest sumą poniesionych wysiłków sztabu specjalistów. Łączy ich wspólny cel jakim jest budowa wizerunku firmy, produktu lub usługi. Summa summarum ten wysiłek opłaca się wszystkim, którzy decydują się na pomoc wyspecjalizowanej agencji pr.

Decydując się na współpracę z agencją pr musisz wiedzieć, że w naszej pracy wyceniamy czas naszych specjalistów. Czas poświęcony na realizacje działania, które wpisuje się w strategię Twojego biznesu. Ważne, że zawsze poświęcimy Ci tyle czasu na ile zasługujesz. A godziny spędzone na wieloetapowym projekcie zabudują Twój sukces i sporo przewagę konkurencyjną Twojej Firmy.

Czas „nie goni nas”

Wyceniając naszą pracę nad projektem zawsze staramy się w realny sposób oszacować ile czasu będziemy potrzebować na przygotowanie projektu oraz jak wiele osób będziemy musieli zaangażować w te pracę. Standardowo nad działaniem dla Klienta współdziała kilku ekspertów. Są to pr manager, researcher, copywriter i grafik. Dodatkowo do współpracy nad strategią wizerunku angażujemy również fotografa i filmowca.

Godzina pracy każdego ze specjalistów jest jasno określona. Przy użyciu prostego działania matematycznego – mnożenia jesteśmy w stanie obliczyć koszt pracy mniej lub bardziej skomplikowanego działania pr dla Klienta.

Wariant B po konsultacjach

Warto jednak podkreślić, że przy wycenie usługi pod uwagę bierzemy wykonanie projektu w pierwszym możliwym zaproponowanym przez agencję pr wariancie. Rzeczywistość potrafi nas jednak zaskoczyć i zazwyczaj na projekt nanosimy poprawki zasygnalizowane przez Klienta. Dodatkowe godziny pracy „bierzemy na siebie” i przedłużające się prace oraz konsulting nie są już dodatkowo doliczane do projektu. Koszty ustalamy na początku realizacji projektu. Istnieją oczywiście odstępstwa od reguły, ale tylko w szczególnych wypadkach czy sięgamy po rozwiązania z półki premium, zwiększamy rozmach, zasięg, znacząco modyfikujemy projekt przedsięwzięcia.

Koszty agencyjne

Do kosztu pracy godzinowej specjalistów doliczamy również koszty agencyjne. To środki niezbędne do funkcjonowania agencji i umożliwienia naszym specom warunków do pracy. Koszt wynajmu biura, aut, prąd, woda, nawet toner do drukarki. Koszty zgromadzenia kilkunastu ekspertów z branży pr na standardowej powierzchni biurowej nie są niskie. Nie łudźmy się te kwoty wliczane są przez każdego wytwórcę usług czy produktów. Zastanawiałeś się ile w cenie tabliczki czekolady jest kosztów producenta, zysku, reklamy prasowej i telewizyjnej, marketingu działań pr?

Bezcenna przewaga

Pr project oferuje możliwość uzyskania przewago konkurencyjnej poprzez pracę szeregu specjalistów, nadzorowane przez pr managera, który czuwa nad jakością i spójnością wizerunku. Cały sztab osób dba o sukces marki i jej powodzenie w starciu z konkurencją. Jeśli koszty po złożeniu ofert przez agencję wydają Ci się zbyt wysokie warto zastanowić się ile czasu i środków musiałbyś poświecić, aby zapewnić swojemu biznesowi zespół pracowników gotowych profesjonalnie budować wizerunek Twojej marki.